Станіславська громада
Херсонська область, Херсонський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Соціальний захист населення

 

ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ДОПОМОГ

    Для оформлення допомоги  «При народженні дитини  вперше» необхідно подати  наступні  документи:

1. Заява  про призначення  усіх видів соціальної  допомоги, компенсацій та пільг (Затвердженої  Наказом Міністерства соціальної політики  України 21 квітня 2015 року № 441 ).

2. Ксерокопія паспорта  мамері і батька.

3. Ксерокопія свідоцтва про народження дитини (з собою мати оригінал).

4. Відкрити рахунок у банку на соціальні виплати.

5. Якщо один із батьків із іншого району, необхідна довідка з пенсійного  та соціального захисту  про те, що не знаходиться  на обліку.

 

    Для  оформлення  «Державної соціальної допомоги », «Допомоги  одинокій  матері»,  «Тимчасової державної допомоги дітям» необхідно подати наступні  документи:

1.  Заява  про призначення  усіх видів соціальної  допомоги, компенсацій та пільг (Затвердженої  Наказом Міністерства соціальної політики  України 21 квітня 2015 року № 441 ).

2. Декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (затверджена  наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 22 липня 2003 року № 204).

3.  Довідка про склад сім’ї.

4.  Довідка про земельну ділянку.

5. Довідка з місця навчання, якщо дитина ходить у  школу чи навчається  в будь-якому іншому навчальному закладі.

6. Довідка про доходи за останні півроку перед місяцем звернення.

7. Якщо є дорослі діти, то довідку про доходи з місця навчання.

8. Довідка з центру зайнятості, якщо хтось з батьків не працює.

9. Якщо один із батьків із іншого району,  то довідка з пенсійного  та соціального захисту , що не знаходиться  на обліку.

10. Довідка з пенсійного фонду чи перебуває на обліку.

11. Якщо сім’я багатодітна то довідку з Волиньобеленерго та Волиньгазу чи користуються пільгами.

12. Якщо розведені, то довідку з Юстиції чи сплачує чоловік  аліменти.

13. Копія трудової книжки завірена мокрою печаткою (мати з собою оригінал).

14. Одинокій матері на кожну дитину  додаток  №13 «Довідка про реєстрацію місця проживання особи».

15. Відкрити рахунок у банку на соціальні виплати.

 

    Для оформлення  допомоги « Компенсації фізичній особі , яка надає соціальні послуги (догляд за інвалідами І,ІІ,ІІІ групи,  або особою, яка досягла 80 річного віку ) необхідно подати наступні документи:

1.  Заява  про призначення  усіх видів соціальної  допомоги, компенсацій та пільг (Затвердженої  Наказом Міністерства соціальної політики  України 21 квітня 2015 року № 441 ).

2. Декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (затверджена  наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 22 липня 2003 року № 204) .

3.  Довідка про склад сім’ї на особу, яка  буде доглядати.

4. Довідка про склад сім’ї на особу, яку  будуть  доглядати.

4. Ксерокопії  паспортів та ідентифікаційних номерів .

5. Відкрити рахунок у банку на соціальні виплати на особу яка доглядає.

6. Копію трудової книжки того, хто має доглядати ( людина має ніде не працювати).

7. Дві довідки з лікарні  ЛКК, якщо це не інвалід І групи.

8. Якщо інвалід І групи то довідку  МСЕК.

9. Довідка з центру зайнятості.

10. Дві заяви згоди на догляд.

 

    Для оформлення допомоги «За психічно хворим» необхідно подати наступні документи:

1.  Заява  про призначення  усіх видів соціальної  допомоги, компенсацій та пільг (Затвердженої  Наказом Міністерства соціальної політики  України 21 квітня 2015 року № 441 ).

2. Декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (затверджена  наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 22 липня 2003 року № 204) .

3.  Довідка про склад сім’ї.

4.  Довідка про земельну ділянку.

5. Довідка про доходи за останні півроку перед місяцем звернення.

4. Ксерокопії  паспортів та ідентифікаційних номерів .

5. Відкрити рахунок у банку на соціальні виплати на особу яка доглядає.

6. Копію трудової книжки того, хто має доглядати ( людина має ніде не працювати  і проживати разом із інвалідом).

7. Довідка з центру зайнятості.

8. Висновок  медичної  комісії  з Психлікарні.

 

    Для оформлення допомоги «За людиною інвалідом» необхідно подати наступні документи:

1. Заява  про призначення  усіх видів соціальної  допомоги, компенсацій та пільг (Затвердженої  Наказом Міністерства соціальної політики  України 21 квітня 2015 року № 441 ).

 2. Декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (затверджена  наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 22 липня 2003 року № 204) .

 3.  Довідка про склад сім’ї.

4.  Ксерокопія довідки МСЕК.

5.  Ксерокопія свідоцтва про народження.

6.  Ксерокопія паспорта ідентифікаційного номера.

7.  Відкрити рахунок у банку на соціальні виплати на особу яка доглядає.

 

    Для оформлення допомоги «На дітей , над якими  встановлено опіку  чи  піклування» необхідно подати наступні документи:

1. Заява  про призначення  усіх видів соціальної  допомоги, компенсацій та пільг (Затвердженої  Наказом Міністерства соціальної політики  України 21 квітня 2015 року № 441 ).

2. Довідка про склад сім’ї.

3. Довідка з місця навчання дітей.

4.Якщо батьки живі  (позбавлені  батьківських прав)  довідку з юстиції.

5.Довідка із служби , що це статусні діти.

6. Відкрити рахунок у банку на соціальні виплати.

 

    Для оформлення допомоги «У зв’язку з вагітністю та пологами» необхідно подати наступні документи:

1. Заява  про призначення  усіх видів соціальної  допомоги, компенсацій та пільг (Затвердженої  Наказом Міністерства соціальної політики  України 21 квітня 2015 року № 441 ).

2. Ксерокопія  паспорта  та ідентифікаційного номера.

3. Довідка про вагітність та пологи  з лікарні.

4. Довідка з центру зайнятості

5.  Якщо навчається і не отримує  стипендію то довідка з навчання.

6. Якщо навчається і отримує стипендію то неможна подавати  на допомогу.

 

    Документи потрібні для оформлення субсидії.

Згідно з Постановою Кабміну №106 від 28 лютого 2015 року видача субсидії провадиться на підставі таких документів:

  • заяви на субсидію від претендуючого на неї мешканця;

  • декларації про доходи всіх зареєстрованих в домогосподарстві осіб;

  • довідка з комунальної установи (водопостачання).

Це основні документи, на підставі яких призначається адресна допомога. Але фактична ситуація може виявитися такою, що потрібно надати і інші документи.  Які довідки можуть бути потрібні для оформлення субсидії? Це можуть бути:

  • довідка про доходи – якщо громадянин, який претендує на видачу субсидії, вказав в декларації доходи, відомості про які неможливо отримати в Пенсійному фонді, Державній фіскальної службі та інших організаціях, то необхідно підтвердити наявність цих доходів документально;

  • договір оренди житла – для орендарів, що оформляють субсидію за адресою винайманого житла на своє ім’я.



 

ОНОВЛЕНА ПРОГРАМА ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ: ЩО ЗМІНИЛОСЯ?

З 1 травня 2017 року, на підставі внесених 26 квітня 2017 року Урядом змін у Постанову № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних  послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива», в Україні діятиме оновлена програма житлових субсидій.

На основі змін, у травні органи соціального захисту населення проведуть перепризначення субсидій на наступний рік та розрахують її розміри на літній період, а з жовтня – на новий опалювальний сезон.

Повторно подавати документи на оформлення допомоги необхідно буде лише тим, хто орендує житло та у кого відбулися зміни у складі сім’ї. Для решти субсидіантів перерахунок проведуть автоматично, без повторного звернення.  

ЗБІЛЬШУЄТЬСЯ СОЦІАЛЬНА НОРМА ДЛЯ НЕПРАЦЕЗДАТНИХ

Для пенсіонерів, інвалідів, інших людей, які не працюють з об’єктивних причин, Уряд збільшує соціальну норму, за якою надається житлова субсидія.

Якщо в помешканні проживає одна-дві непрацездатні людини, соціальна норма, за якою їм рахуватиметься розмір допомоги, збільшується з 49 кв. м.  до 75 кв. м.

Фото без опису

НОВОВВЕДЕННЯ НА КОРИСТЬ ТИХ, ХТО ПРОЖИВАЄ У САДОВОМУ БУДИНКУ

Багато людей не зареєстровані, але проживають у садових будинках чи дачних кооперативах і сплачують комунальні послуги. Раніше такі люди не могли претендувати на субсидію, позаяк не мали там офіційної реєстрації.

З травня 2017-го за рішенням Комісії з питань соціального захисту населення, які діють при управліннях соцзахисту, такі сім’ї зможуть оформлювати субсидію, яка фінансуватиметься за рахунок місцевих бюджетів.

Фото без опису

ЗМІНИ В ОПАЛЮВАЛЬНИЙ ПЕРІОД

Якщо раніше субсидія на опалювальний сезон призначалася з 1 жовтня до 30 квітня і перераховувалася відповідно до рішення органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади про дату початку та закінчення опалювального сезону, то у 2017-2018рр. для користувачів централізованого опалення залишається прив’язка до відповідних рішень органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади, а для тих, у кого індивідуальне опалення, субсидія нараховується з 15 жовтня до 15 квітня.

КОМУ ПОВТОРНО НЕОБХІДНО ПОДАВАТИ ДОКУМЕНТИ НА ОФОРМЛЕННЯ СУБСИДІЇ?

Заяву і Декларацію про доходи заново треба подавати сім’ям, які:

  • орендують помешкання
  • мають зміни у складі сім’ї: хтось прописався чи виписався
  • хочуть отримати субсидію на тверде паливо

Фото без опису

ПРО ЩО ПОТРІБНО ПОВІДОМЛЯТИ ФАХІВЦІВ СОЦЗАХИСТУ?

Протягом місяця отримувачі субсидії повинні повідомляти органи соціального захисту населення про наступні зміни:

  • складу зареєстрованих у житлі: хтось виписався чи прописався
  • соціального статусу членів сім’ї: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером
  • про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень
  • набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого палення і перейшли на індивідуальне чи навпаки

Завчасне звернення — запорука майбутньої пенсії

 

Кожному майбутньому пенсіонеру варто заздалегідь подбати про підготовку документів для призначення пенсії. Для цього за декілька місяців до досягнення пенсійного віку необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду України за місцем проживання, щодо отримання відповідної консультативної допомоги. Фахівці управління проінформують про порядок та час звернення за пенсією, нададуть перелік документів, необхідних для призначення пенсії, проведуть попередню правову експертизу їх змісту та належного оформлення, а також, в разі потреби, направлять запити щодо витребування потрібних довідок. Попередня правова оцінка пенсійної документації дозволить вчасно виявити та усунути недоліки в документах, зібрати всі необхідні дані до виникнення права на пенсію. Завчасне звернення до органів Пенсійного фонду сприятиме своєчасній реалізації права на пенсійне забезпечення.

Законом України “Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи”, що набрав чинності з 1 жовтня 2011 року, внесено зміни до статті 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі Закон), згідно з якими установлено єдиний для чоловіків і жінок вік виходу на пенсію за віком – 60 років, за наявності страхового стажу не менше 15 років. Підвищення пенсійного віку для жінок здійснюється поступово.

До досягнення віку, встановленого абзацом першим цієї статті, право на пенсію  за віком в 2017 році мають жінки, які народилися з 1 квітня 1959 року по 30 вересня 1959 року, після досягнення ними 58 років.

Нагадуємо майбутнім пенсіонерам, законодавством передбачена можливість подання заяви про призначення пенсії за місяць до досягнення пенсійного віку.

З метою забезпечення права громадян на своєчасне звернення за призначенням пенсії, оперативного опрацювання поданих документів, управління Пенсійного фонду України в Білозерському районі просить громадян передпенсійного віку звертатись до управляння для проведення індивідуальної роботи з кожною особою в напрямі правової оцінки документів та надання допомоги у вирішенні проблемних аспектів. Попередня правова оцінка  пакетів документів громадян,  які набувають права на призначення пенсії у 2017 році, завчасно (за декілька місяців до настання права на призначення), слугуватиме підставою для призначення пенсії).

         Додаткову інформацію Ви можете отримати в управлінні Пенсійного фонду в Білозерському районі  Херсонської області   по телефону «гарячої лінії» 33-6-39, або безпосередньо звернувшись до громадської приймальні “за принципом єдиного вікна” за адресою смт Білозерка вул. Свободи б. 85 І поверх.

 

 

Управління Пенсійного фонду

України в Білозерському районі


ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БАГАТОДІТНИХ БАТЬКІВ

ТА БАТЬКІВ  ІНВАЛІДІВ З ДИТИНСТВА

В ПИТАННЯХ-ВІДПОВІДЯХ

 

            Статтею 26 Закону України  “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” встановлено пенсійний вік для чоловіків та жінок. Однак багатодітним батькам законодавство гарантує вихід на пенсію раніше загальновстановленого пенсійного віку.

            Питання 1. Скільки дітей потрібно мати для призначення дострокової пенсії за віком? В якому віці багатодітна мати може вийти на пенсію? Які умови призначення пенсії?

            Відповідь. Відповідно до Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, жінки, які народили п'ятеро або більше дітей і виховали їх до шестирічного віку, і матері інвалідів з дитинства, які виховали їх до цього віку, мають право на призначення дострокової пенсії за віком після досягнення 50 років та за наявності не менше 15 років страхового стажу. При цьому, до числа інвалідів з дитинства належать також діти-інваліди віком до 16 років.

            Питання 2. Мати дитини-інваліда померла у віці 48 років. Чи має право на дострокове призначення пенсії за віком батько дитини, яка була визнана дитиною-інвалідом з 2-річного віку та  померла  у 28-річному віці?

            Відповідь. За вибором матері або в разі її відсутності, якщо виховання п'ятьох або більше дітей чи дитини-інваліда здійснювалося батьком, йому призначається дострокова пенсія за віком після досягнення 55 років та за наявності не менше 20 років страхового стажу.

            Питання 3. Матері, що народила і виховала 5 дітей до шестирічного віку, дострокову пенсію за віком призначено після досягнення 50-річного віку.  Мати одержувала дострокову пенсію впродовж 4 років 10 місяців 10 днів, померла. Чи має батько право на призначення дострокової пенсії?

Відповідь. Якщо мати одержувала дострокову пенсію впродовж  4  років 10 місяців 10 днів,  батько дітей має право одержувати пенсію із зниженням пенсійного віку лише на 1 місяць 20 днів.

            Питання 4. В сім'ї виховується п'ятеро дітей, один з них визнаний дитиною-інвалідом у віці до шести років. Мати отримує дострокову пенсію за віком, як жінка, що народила п'ятеро дітей і виховала їх до шестирічного віку. Чи можливо за вибором матері призначити дострокову пенсію за віком батьку, як особі, що виховує дитину - інваліда?

            Відповідь. У разі наявності права на пенсію з різних підстав призначається одна пенсія за вибором особи. За викладених обставин мати використала одне із наданих їй прав щодо призначення дострокової пенсії, тому підстав для призначення дострокової пенсії батьку немає.

            Питання 5. Багатодітна мати отримує пенсію за вислугу років. Чи має право батько на призначення пенсії зі зниженням пенсійного віку?

            Відповідь. Відповідно до статті 10 Закону, особі яка має право на різні види пенсії, призначають один із них на її вибір. Отже, якщо мати використала право на призначення пенсії (незалежно від виду) до досягнення пенсійного віку, передбаченого в статті 26 Закону, то батько не має права на призначення дострокової пенсії за віком.

            Питання 6. Чи буде право на призначення дострокової пенсії за віком у матері, якщо її дитина визнана інвалідом з дитинства у 20 років?

            Відповідь. У разі, якщо дитина визнана дитиною-інвалідом після досягнення шестирічного віку або інвалідом з дитинства після досягнення вісімнадцятирічного віку, надається відповідно висновок лікарсько-консультаційної комісії про те, що вона мала медичні показання для визнання її дитиною-інвалідом до досягнення шестирічного віку, та/або висновок МСЕК про можливість настання інвалідності до досягнення особою 18-ти років (висновок про час настання інвалідності).

            Питання 7. Які документи слід подати для призначення дострокової пенсії за віком багатодітній матері або матері інваліда з дитинства?

            Відповідь. Відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 25.11.2005 № 22-1, до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи:

            1) паспорт, документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;

            2) трудова книжка та інші документи про стаж;

            3) довідка про заробітну плату (дохід) до 01 липня 2000 року із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам (за бажанням або якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців).

            4) документи про місце проживання (реєстрації) особи. За документ, що засвідчує місце проживання особи, приймаються: паспорт або довідка відповідних органів з місця проживання (реєстрації), у тому числі органів місцевого самоврядування.

  1. документи про народження дітей, виховання їх до шестирічного віку, про визнання дитини заявника інвалідом з дитинства або дитиною-інвалідом.

            Факт народження дитини встановлюється на підставі свідоцтва про народження, а її виховання до зазначеного віку - на підставі свідоцтва про народження чи паспорта дитини. У разі смерті дитини подається свідоцтво про смерть.

            Визнання особи інвалідом з дитинства або дитиною-інвалідом засвідчується випискою з акта огляду в МСЕК, медичним висновком закладів охорони здоров'я, посвідченням одержувача допомоги, довідкою органу, що призначає допомогу, про період призначення допомоги.

            Питання 8. Які документи слід подати для призначення дострокової пенсії за віком батьку, яким здійснювалось виховання п'ятьох або більше дітей чи дитини-інваліда?

            Відповідь. Окрім документів, зазначених вище, батьку також слід подати заяву матері про згоду щодо призначення пенсії батьку або документи, що підтверджують її відсутність (свідоцтво органу державної реєстрації актів цивільного стану  про смерть, рішення суду про визнання її безвісно відсутньою тощо).

            Питання 9. Жінка народила та виховала 5 дітей, але страховий стаж складає  13 років 7 місяців. Чи має вона право на дострокову пенсію за віком?

            Відповідь. Ні. Для призначення дострокової пенсії за віком необхідно мати 15 років страхового стажу. У разі відсутності необхідного страхового стажу, діючим законодавством передбачена можливість збільшення страхового стажу, необхідного для призначення пенсії, шляхом укладення договорів добровільної участі в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

            Право на добровільну участь у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні мають особи, які не перебувають у трудових відносинах з роботодавцями та не належать до кола платників єдиного внеску.

            Для укладення договору про добровільну участь незастрахованій особі необхідно подати до територіального органу Державної фіскальної служби України за місцем проживання:

  • відповідну заяву за встановленою формою,
  • копію документа, що посвідчує особу,
  • копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера 
  • та копію трудової книжки (у разі наявності).

            Договір про добровільну участь укладається на термін не менше одного року, при цьому за окремим договором  можна здійснити  одноразову сплату сплату єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.

            Розмір внеску визначається в Договорі, але сума сплачених внесків за кожний місяць не може бути меншою, ніж мінімальний страховий внесок. Враховуючи зміни до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”, з 01 січня 2016 року - це 22 відсотки від мінімальної заробітної плати, установленої на дату укладення договору. Розмір мінімального страхового внеску з  1 січня     2016 року  – 303,16 грн;  з  1 травня  2016 року  – 319 грн;   з  1 грудня  2016 року  – 352 грн.

            Питання 10. Який порядок призначення пенсії  за особливі заслуги багатодітним матерям?

            Відповідь. Згідно із пунктом 8 статті 1 Закону “Про пенсії за особливі заслуги перед Україною”, право на пенсію за особливі заслуги мають матері, які народили п’ятеро і більше дітей та виховали їх до шестирічного віку. При цьому враховуються діти, усиновлені в установленому законом порядку.

            Відповідно до статті 5 зазначеного Закону, пенсія за особливі заслуги встановлюється як надбавка до розміру пенсії, на яку має право особа згідно із законом, у розмірі від 35 до 40 відсотків прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність.

            Для призначення надбавки необхідно звернутись до управління Пенсійного фонду за місцем проживання із заявою про порушення клопотання про призначення пенсії за особливі заслуги перед Україною та надати документи, що підтверджують особливі заслуги (свідоцтва про народження дітей, паспорти. У разі смерті дитини після шестирічного віку — свідоцтво про смерть), страховий стаж, паспорт та ідентифікаційний код.

            Пенсія за особливі заслуги призначається з дня звернення за встановленням пенсії. Днем звернення за встановленням пенсії за особливі заслуги вважається день прийому заяви про порушення клопотання про встановлення пенсії за особливі заслуги з усіма необхідними документами. У разі, коли до заяви додані не всі необхідні документи, орган, що здійснює підготовку документів для встановлення пенсії за особливі заслуги, повідомляє заявнику, які документи повинні бути подані додатково. Якщо вони будуть подані не пізніше 3 місяців з дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за встановленням пенсії за особливі заслуги вважається день прийому  заяви про встановлення такої пенсії.

            Питання 11. Чи має неповнолітня дитина на призначення пенсії за особливі заслуги перед Україною за померлу багатодітну матір? Якщо так, то в якому розмірі така надбавка встановлюється?

            Відповідь. Відповідно до статті 6  Закону України “Про пенсії за особливі заслуги перед Україною” у разі смерті особи, яка мала право на пенсію за особливі заслуги, непрацездатні члени сім'ї померлого, зазначені в статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" ( у тому числі діти до 18 років), мають право на встановлення надбавки до пенсії у таких розмірах: за наявності одного непрацездатного члена сім'ї - 70 відсотків, двох і більше — 90 відсотків надбавки до пенсії померлого годувальника або надбавки до пенсії, що могла бути йому встановлена, що розподіляється між ними рівними частками.

            Питання 13. На яких умовах призначається пенсія багатодітній матері, яка працювала у сільському господарстві?

            Відповідь. Відповідно до пункту “ж” статті 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”,  багатодітна мати, яка виховала  п'ятеро та більше дітей до 14-річного віку, та на час звернення зайнята на постійній роботі у сільському господарстві,  має право на призначення пенсії  незалежно від віку та наявного трудового стажу.

 

                                                           

                                 Управління Пенсійного фонду

в  Білозерському  районі  

Херсонської області

 


Управління Пенсійного фонду України в Білозерському районі Херсонської області повідомляє:

Підвищення пенсій з 01.05.2016. Нюанси

Відповідно до Закону України “Про Державний бюджет України на 2016 рік”, з  01 травня 2016 року в Україні зміниться розмір мінімальної заробітної плати (1450,00 грн) та прожиткового мінімуму для відповідних категорій громадян. Як це позначиться на пенсійному забезпеченні? Кому і чого очікувати?

У травні місяці пенсіонерам перерахують пенсії.

Це пов'язано із зміною прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність, який з 01.05.2016 становить 1130,00 грн.

Перерахунок у зв'язку із зміною прожиткового мінімуму буде здійснено тільки непрацюючим пенсіонерам в автоматичному режимі за матеріалами пенсійних справ, тому звертатися в органи Пенсійного фонду  не потрібно (виняток — особи, які звільнилися з роботи та не повідомили про це органи Фонду, в цьому разі слід подати  відповідну заяву та трудову книжку із записом про звільнення).

Стаття 28 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” передбачає встановлення мінімального  розміру пенсії за віком та доплати за понаднормовий стаж. Мінімальний розмір пенсії за віком та доплата за понаднормовий стаж (яка обчислена у відсотках від мінімального розміру пенсії за віком) визначаються  з урахуванням прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, що втратили працездатність - 1130,00 грн.

Мінімальна пенсія встановлюється за наявності повного страхового стажу.

Повний страховий стаж  для пенсій призначених до 01.10.2011  - 25 років (для чоловіків) та 20 років (для жінок).  А для пенсій, призначених після 01.10.2011 або перерахованих після цієї дати з урахуванням стажу та заробітку  -35 років (для чоловіків) та 30 років (для жінок)

За наявності страхового стажу меншої тривалості пенсія за віком встановлюється в розмірі, пропорційному наявному страховому стажу, виходячи з мінімального розміру пенсії за віком (але не менше 949,00 грн).

Розмір пенсії у зв'язку  з втратою годувальника на одного непрацездатного члена сім'ї  становить не менше 100% (1130,00 грн), на двох — 120% (1356,00 грн), на трьох і більше — 150 % прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність (1695,00 грн). Якщо розмір пенсійної виплати менше, то таким особам надається щомісячна державна адресна допомога до пенсії у сумі, якої не вистачає до зазначених розмірів.

Мінімальні розміри пенсій по втраті годувальника, які призначаються членам сімей військовослужбовців - 200 % (на кожного утриманця) — 2260,00 грн

Мінімальна пенсійна виплата для інвалідів I, II та Ш груп встановлюється на рівні прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність. З 01.05.2016  — 1130,00 грн.

Стаття 13 Закону України “Про  донорство крові та її компонентів” передбачає, що  до пенсії почесним донорам встановлюється надбавка у розмірі 10 % від затвердженого прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць. Розмір такого мінімуму з 01.05.2016 — 1399,00 грн. Тому розмір надбавки — 139,90 грн.

Виходячи із прожиткового мінімуму 1130,00 грн будуть визначені  розміри підвищень  ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань; за особливі заслуги перед Україною;  державної соціальної допомоги на догляд;  надбавки на утриманців відповідно  до Закону  України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та  деяких інших осіб”

Мінімальний розмір пенсії особам, на яких поширюється дія Закону України “Про підвищення престижності шахтарської праці”, та працівникам, зайнятим повний робочий день під землею обслуговуванням зазначених осіб, які відпрацювали на підземних роботах не менше 15 років (для чоловіків) та 7,5 років (для жінок) за затвердженим Урядом Списком 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, встановлюється (незалежно від місця останньої роботи) у розмірі 80 % середньої заробітної плати шахтаря, але не менше трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, що втратили працездатність. Виходячи з цього, мінімальний розмір пенсії непрацюючих шахтарів становитиме з 01.05.2016 — 3390,00 грн (1130,00 грн х 3)

Мінімальний розмір пенсій інвалідам та учасникам  бойових дій

- для інвалідів війни І групи — 3220,50 грн (1130,00 грн x 285 %);

-для інвалідів війни II групи — 2881,50 грн (1130,00 грн х 255 %);

- для інвалідів війни III групи — 2542,50 грн (1130,00 грн х 225 %);

-для учасників бойових дій — 1864,50 грн (1130,00 грн x 165 %);

- для учасників бойових дій та інвалідів війни, яким виповнилося 85 років — 3220,50 грн (1130,00 грн x 285 %).

Пенсії за особливі заслуги виплачуються понад зазначені пенсійні виплати.

Розмір мінімальної пенсійної виплати  інвалідам-чорнобильцям:

- для інвалідів  І групи

3220,50 грн (1130,00 грн x 285 %);

-для інвалідів  II групи

2881,50 грн (1130,00 грн х 255 %);

- для інвалідів III групи — 2542,50 грн (1130,00 грн х 225 %).

Пенсії за особливі заслуги виплачуються понад зазначені пенсійні виплати.

Відповідно до  частини 3 статті 42 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”  пенсіонерам, які працюють, пенсія перераховуються після звільнення з роботи з урахуванням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, на дату звільнення.

Увага! З 01 травня 2016 року залишаться без змін розміри підвищень та доплат, які встановлено у 
фіксованому розмірі, а не у відсотках від прожиткового мінімуму, а саме підвищення дітям війни та членам 
сімей загиблих (померлих) військовослужбовців, додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю та 
компенсаційної виплати за втрату годувальника відповідно до Закону України “Про статус та соціальний 
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (постанова Кабінету Міністрів 
України від 25.03.2014 № 112).
ВАЖЛИВО! ЗАГАЛЬНИЙ РОЗМІР ПЕНСІЇ  МОЖЕ НЕ ЗБІЛЬШИТИСЯ У ГРОМАДЯН, В СКЛАДОВИХ ПЕНСІЙНОЇ ВИПЛАТИ ЯКИХ Є 
ФІКСОВАНА ІНДЕКСАЦІЯ. Якщо з 01 травня 2016 року підвищення призначеного розміру пенсії  менше суми 
фіксованої індексації, то на суму підвищення пенсії проводиться зменшення суми фіксованої індексації. 
Нагадуємо пенсіонерам, що для них працює телефон гарячої лінії в управлінні ПФУ в Білозерському 
районі (33-6-39), де спеціалісти нададуть кваліфіковану допомогу та допоможуть розібратися у 
законодавчих новаціях.

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь